יום שלישי, 28 בספטמבר 2010

השכרת רכב

9השכרת רכב היא משימה לא קלה, בעת השכרת רכב יש לקחת בחשבון כל מיני נקודות ודגשים שיעזרו לנו בקבלת שירות טוב וחסכוני. השכרת רכב הפכה ללהיט בקרב הצעירים שאין בבעלותם רכב פרטי ורוצים לטייל לתקופת זמן קצרה ברחבי הארץ. תיירים מחו"ל הם לקוחות פוטנציאליים ורווחיים לחברת השכרת רכב . השכרת רכב מכילה גם את תחום הליסינג התפעולי שהוא למעשה השכרת רכב לתקופה ארוכה שנמשכת בדרך כלל שלוש שנים. סוג זה אופייני לחברות העסקיות שאינן מעוניינות להחזיק צי רכב גדול ולדאוג לכל מיני נקודות כמו אחזקה, ביטוח וטיפולים. השכרת רכב היא תחום המתפתח בצורה מהירה, לכן בעת בחירת חברה שנותנת שירות השכרת רכב יש להסתכל על הנושא מכל מיני זוויות.

בעת השכרת רכב חשוב מאוד לדעת מראש איזה סוג רכב אנו רוצים. בענף השכרת רכב נכללים סוגים שונים של רכבים, אנחנו צריכים להחליט מראש אם רוצים רכב קטן, רכב משפחתי או רכב גדול עם מספר רב של מושבים. בענף השכרת רכב מתייחסים לכל גודל של רכב בהתאם מבחינת עלות השכרת רכב . לפני החתימה על חוזה השכרת רכב יש לבדוק את הרכב היטב, מבחוץ ומפנים. לבדוק האם יש שריטות או פגיעות מבחוץ, ולבדוק אם חסר משהו בפנים כמו למשל גלגל ספיר או ג'ק לרכב. חברת השכרת רכב שולחת עובד שרושם את השריטות או הפגיעות על תרשים של רכב. יש לוודא שהרישומים הם מדויקים.

בתחנת השכרת רכב ולפני שיוצאים לנסיעה, יש לוודא אילו ביטוחים קיימים על מסלול השכרת רכב שאנו בוחרים, יש לבדוק אם קיים שירות תיקונים בכל חלקי הארץ, ברוב המקרים חברות השכרת רכב נותנות שירותי דרכים. הן שולחות אחד העובדים במידה ותצטרכו תיקון. יש לדאוג שחברת השכרת רכב מכסה את כל רחבי הארץ מבחינת שירות דרכים, וחשוב לקחת את מספרי הטלפון כולל מוקד החירום הטלפוני של חברת השכרת רכב איתה עובדים. יש לדאוג למועד החזרת הרכב, לוודא באיזה תחנות השכרת רכב השייכות לחברה אפשר להחזיר את הרכב, לבדוק מתי מסתיים חוזה השכרת רכב , ואיזה סכומים נשלם אם יהיה פיגור במועד החזרת הרכב.

השכרת רכב בישראל מנוהלת על ידי חלק מחברות השכרת רכב בינלאומיות שפתחו להן סניפים בישראל, בנוסף ענף השכרת רכב מנוהל על ידי כל מיני סוכנויות השכרת רכב מקומיות. עסקים מעדיפים את שירותי השכרת רכב , מכמה וכמה סיבות. ראשית ההוצאות החודשיות של השכרת רכב הן קבועות וידועות מראש, בנוסף עסקים אינם דואגים לעלויות העקיפות שנובעות מקניית רכב פרטי, כמו למשל ירידת ערך הרכב, או ההפסדים בעת תקלה או תאונה של הרכב. בענף השכרת רכב מקבלים העסקים שירות רכב חלופי במקרה של תאונה או תקלה. אדם פרטי יכול לקבל את אותו שירות אבל יש לדאוג שבחוזה יירשם סעיף כזה שיבטיח למשכיר רכב חלופי אחרי תקופת זמן קצרה משעת הדיווח על תקלה או תאונה.

אחד התחומים המשגשגים בענף השכרת רכב הוא השכרת רכב בחו"ל. בתקופה האחרונה תיירים ישראלים מרבים להשכיר רכבים בחו"ל. בשנים האחרונות נפתחו סוכנויות השכרת רכב המתמקדות בהשכרת רכב בחו"ל. שוק השכרת רכב בחו"ל נשלט ברובו על ידי חברות השכרת רכב בינלאומיות, חברות שיש להן סניפים בכל רחבי העולם, מה שיכול לעזור בהקלת תהליך השכרת רכב בחו"ל ובהוזלת עלויות השכרת רכב בצורה משמעותית בהשוואה לעלויות השכרת רכב מחברות שאינן בינלאומיות ופועלות רק בצורה ארצית במדינת היעד. לכן, חשוב מאוד בעת השכרת רכב בחו"ל לבחור בחברה בינלאומית בעלת סניפים במדינת היעד אליה טסים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה